FIGURY PRZESTRZENNE W ŻYCIU CODZIENNYM


WebQuest przeznaczony dla uczniów gimnazjum specjalnego
Autor: mgr inż. Malwina Kononowicz vel Siemionowicz



PROCES


Zostaniecie podzieleni na 5 grup. Każda grupa ma tyle samo czasu na wykonanie zadania.
W zakładce źródła znajdziecie linki do innych stron pomocnych w realizacji projektu.

Etap I - wszystkie grupy
Zbieranie informacji o figurach przestrzennych i zapisanie ich w edytorze tekstu, wydrukowannie dokumentu i wklejenie go do zeszytu z matemetyki.
Etap II
  • Grupa 1 - wyszukanie przykładów zastosowania kuli w życiu codziennym.

  • Grupa 2 - wyszukanie przykładów zastosowania stożka w życiu codziennym.

  • Grupa 3 - wyszukanie przykładów zastosowania walca w życiu codziennym.

  • Grupa 4 - wyszukanie przykładów zastosowania graniastosłupa w życiu codziennym.

  • Grupa 5 - wyszukanie przykładów zastosowania ostrosłupa w życiu codziennym.

    Etap III - wszystkie grupy
    Zebranie wyników poszukiwań i dokonanie ich podziału. Przedstawienie wyników pracy polegające na zaprezentowaniu przedmiotów w kształcie poszczególnych figur przestrzennych.
    Etap IV - wszystkie grupy
    Wykonanie modeli brył.
    Etap V - wszystkie grupy
    Przygotowanie wystawy prac obejmującej wykonane modele figur przestrzennych wraz z wybranymi przedmiotami wyszukanymi w etapie II. Wykonanie dokumentacji fotograficznej.